top of page

מדוע 95% מהחנויות הדרופשיפינג בשופיפיי נכשלות?

מדוע 95% מחנויות הדרופשיפינג בשופיפיי נכשלות?

דרופשיפינג בשופיפיי

החזקת חנות דרופשיפינג בשופיפיי, יכולה להיות הזדמנות עסקית מעולה, אבל זה לא תמיד קל ופשוט כפי זה נראה.

הבעיה היא שרוב האנשים חושבים שניתן לעשות זאת מבלי ללמוד איך לתחזק ולהריץ חנות שופיפיי נכונה.

בפוסט הבא ארשום את הסיבות, מדוע 95% מהחנות בשופיפיי נכשלו ב2020.

1. בחירה גרועה לנישת דרופשיפינג

זו הטעות הנפוצה ביותר, כשאנשים מחליטים לפתוח חנות דרופשיפינג. אנשים רוצים לפתוח כל חנות וכמה שיותר מהר ולהתחיל למכור, ולא להשקיע זמן רב בחקר הנישה מה שיחסוך להם הרבה יותר בטווח הרחוק.

המקרה הכי נפוץ הוא, שאנשים רואים נישה פופולרית שהיא טרנדית כרגע ופשוט נכנסים אליה. מה שאתם צריכים להבין שיכולה להיות תחרות גדולה בנישות הספציפיות האלו. חוץ מזה כשנישה טרנדית זה לא אומר שיש מספיק קהל קונים עבורכם.

טעות נפוצה נוספת במקרה הזה, לעיתים נראה שאין הרבה מתחרים, אך יחד עם זאת, ישנם כמה מותגים יציבים ומבוססים. בחלק מהמקרים גם אם יהיו לכם מוצרים יותר טובים וזולים יותר לא תוכלו להתחרות עם מותגים שהוציאו מיליונים על הקמפיינים שלהם בכדי למתג את המוצר. במקרה הזה אין טעם אפילו להיכנס לנישה כזו. אתם יכולים להשתמש ב- Google Keyword Planner, Google Trends וכלים דומים אחרים כמו רשתות חברתיות ולראות עד כמה גדולה ופופולרית הנישה.

תנסו למצוא משהו שבאידיאל אין לו מותג מבוסס, שהוא גדול ומספיק טוב עם תחרות קטנה. אני רואה הרבה אנשים בוחרים נישה כמו יוגה. כן, זה נישמע נפלא. זו נישה גדולה קהל שמאוד אוהב ונאמן למוצרים ובנוסף למוצרים יש רווח טוב. עם זאת התחרות היא מטורפת! ויש מותגים מאוד יציבים וחזקים ואין אפילו כל כך הרבה מוצרים שניתן להרחיב בהם.

נישה גרועה

2. מוצרים גרועים

בהמשך לבחירת נישה גרועה, מה שעוד נפוץ הוא בחירת מוצרים לא טובים. גם אם יש לכם את הנישה הטובה ביותר, אם המוצרים שלכם לא טובים אתם לא תצליחו בדרופשיפינג!!!

זה יכול לקרות מכמה סיבות, מוצרים זולים ובמראה שלהם דיי כללים שאף אחד כבר לא רוצה לקנות. לעיתים קרובות דרופרים רואים מוצרים בעלי אקספרס שיש להם אלפי הזמנות והם חושבים שהם הולכים למכור את המוצרים האלו כמו מטורפים לעיתים זה יכול להיות המקרה ולעיתים יש מצבים שבהם כולם בנישה הזו ראו כבר את המוצר ומי שרצה כבר רכש אותו.

3. חנות ברמה נמוכה

כבר ראיתי חנויות ברמות נמוכות שעושות מכירות ומצליחות, אבל אתם תגדילו את הסיכוי להצלחה שלכם הרבה יותר עם תהיה לכם חנות ברמה טובה וגבוהה.

ראשית, אני חייבת לציין שהחנות שלכם חייבת להיות רספונסיבית. זאת אומרת שהיא תראה נפלא על כל סוגי המסכים. כנראה שרוב הלקוחות שלכם יגיעו מהנייד, אז אתם רוצים להתאים את האתר שלכם לכל סוגי המכשירים. 

שנית, אתם רוצים שיהיה לכם עיצוב נקי ויפה. לא משהו משוגע אך יחד אם זאת אתם לא רוצים שזה יראה פשוט מידי. זה אולי נשמע לכם מוזר, אבל אנשים נותנים תשומת לב רבה לחנות שבה הם קונים, תחושת האמון שהם נותנים במותג קטן ולא מוכר זה דבר מאוד חשוב.

אלו הם הדברים שאתם רוצים לעשות למראה החנות שלכם, לא ממש שונה מחנויות מותגים גדולות כדי שהלקוחות ישר יאמינו בכם ויקבלו את תחושת הביטחון כשהם רוכשים מכם. מוכרים לעיתים לא מוסיפים את הסטיקר באתר של 

verified and secured payment by

וזה דבר שהוא חובה! 

4. בחירת מוצרים זולים

הרבה אנשים אוהבים להשתמש במודל של

free + shipping

בכדי לרכוש לקוחות באמצעות מוצרים זולים/חינמיים.

מה שיכול ליצור מכירות ובמיוחד לרכוש לקוחות חדשים, אבל יהיה מאוד קשה ליצור רווח גדול.

כשבוחרים מוצר אתם צריכים לבחור מוצר שיש לו יותר מי 10$ רווח. זה יתן לכם יותר מרווח נשימה כשתרצו לשיווק/לפרסם את המוצר, הרי ברווח יותר נמוך לא יהיה לכם מספיק כסף להשקיע בפרסום ,לדוגמא כשמוצר עולה 10$. ויותר חשוב מזה, אתם תצטרכו למכור אלפי מוצרים (מה שהופך את התהליך לארוך ומייגע) בכדי להגיע למטרת הרווח שלכם. אני לא אומרת שהכי טוב שיהיו לכם מוצרים יקרים, שאותם יהיה יחסית קשה למכור וידרשו לכך יכולות ספציפיות, אלא שלהחזיק מוצרים זולים לא יביא אותכם רחוק. אם אתם מוכרים מוצרים עם רווח של 7$ תצטרכו למכור 14300 פריטים כדי להגיע ל100,000$ במכירות, זו יכולה להיות כמות מאוד גדולה במכירות אם הנישה שלכם לא כזו גדולה.

במקום זאת, תוכלו למכור מוצר שלא יקר בטירוף עם 50$ רווח. במקרה הזה תצטרכו למכור 2000 יחידות כדי להגיע ל100,000 במכירות.

5. רווחיות מוצר נמוכה מידי

חוץ ממה שכבר דיברתי עליו

👆

בכנות, כשאתם רואים מוצר שאתם קונים מהספק שלכם ב10$ אתם חושבים לעצמכם מי יקנה אותו ב60$..

אתם צריכים להבין שרווחים כאלו הם נפוצים!

תנסו לדבר עם אנשים שיש להם מותג משלהם ותופתעו לגלות עד כמה נמוכה העלות של המוצר שלהם.

אסור לכם לפחד לשים רווח גבוהה כל עוד אתם תחרותיים בנישה שלכם.

קחו בחשבון שכל עוד אתם לא מביאים תנועה בצורה אורגנית, אתם תוציאו הרבה כסף על פרסום, שירות לקוחות, תחזוקת חנות וכן הלאה…

כך שהרווח שלכם פתאום לא יראה כזה גבוהה.

בכנות חוויתי זאת בעצמי. פחדתי לשים מחירים יותר מידי גבוהים והיה לי רווח נמוך, עד שיום אחד מצאתי חנות עם מוצרים כמו שלי ועם רווח הרבה יותר גבוהה והם פשוט הפגיזו במכירות.

שיניתי את הרווח שלי ומכרתי פחות, אבל עשיתי יותר כסף בסוף היום $$$$$

אם אתם לא יודעים מה הוא רווח טוב לחנות שלכם, תמיד תוכלו לנסות מוצר א׳/ב׳ ולראות איזה מספרים עובדים יותר טוב עבורם.

6. בעיות עם משלוחים

משלוחים זה כנראה החלק הכי גרוע בדרופשיפינג בגלל זמני והמשלוח ומעקב משלוחים.

אם אתם כבר עושים דרופשיפינג או מתחילים לעשות דרופשיפינג, אתם תקבלו הרבה פניות לגבי שאלות חוזרות ונישנות מלקוחות ששואלים ״איפה החבילה שלי כרגע?״

ואפילו יותר גרוע מזה, אם הלקוח ממש לא מרוצה הם יכולים לבקש החזר, מה שתכלס יכול להרוס לך את  עסק הדרופשיפינג.

אז קודם כל ולפני הכל, הטעות שמוכרים עושים כשהם עושים דרופשיפינג הם לא מציינים את זמני המשלוח בחנויות שלהם. אם אתם רושמים בתיאור מוצר, שהמשלוח יכול להגיע בין 2-3 שבועות, וכשהלקוח פונה אליכם אתם יכולים לענות לו שרשום בחנות שזמני המשלוח יכולים להיות ארוכים. זה יכול לעזור ולמנוע כמויות של אימליים והבנה מצד הלקוחות.

אם זאת אומר, תמצאו מוצרים שהלקוחות שלכם לא יכולים לקנות בחנות המקומית שלהם, כך שלא יהיה להם אכפת לחכות עם זמני שילוח ארוכים.

טעות נוספת שאני לעיתים רואה, מוכרים שרוכשים מוצרים עם משלוח בחינם ולא עם epackets שזה הרבה יותר מהיר וקצת יותר יקר, אבל היי! שווה לשלם קצת יותר כדי שתתעסקו פחות עם שירות לקוחות וכדי שהלקוחות שלכם יהיו מקוצים יחזרו אליכם שוב לקנות.

אז תאמינו זה מאוד שווה את זה.

8. שירות לקוחות גרוע

בניית מערכת יחסים עם הלקוחות שלכם זה הכרחי!

הרבה מוכרים לא מקדישים זמן לנושא הזה כי אין להם מספיק זמן והם חושבים שאפשר לדלג על החלק הזה.

ראשית, בהרבה חנויות דרופשיפינג חסר מידע ללקוחות שלהם. תנו מאמץ נוסף והכינו דף FQA (שאלות ותשובות) עם תשובות לשאלות הנפוצות ששואלים אתכם, לרוב כל השאלות והבקשות הן אותן הדבר וחוזרות על עצמן. תרשמו להם את כל המידע החיוני על החנות שלכם.

שנית, יצירת קשר איתכם, עשו זאת פשוט וברור. צ׳ט או חיבור לפייסבוק (מסנג׳ר), כדי שלקוחות לא יצטרכו לפתוח את המייל שלהם על מנת ליצור אתכם קשר.

וזה החלק הכי חשוב, היו זריזים, מנומסים ומקצועיים כשלקוחות פונים אליכם.

זה אכן מצריך הרבה זמן, לכן אם אתם מקבלים הרבה פניות אני ממליצה על שירותי VA שיעשו זאת, אתם יכולים למצוא אחד כזה בעלות זולה של 3$ לשעה. 

(אשמח לעזור ולמצוא אחד כזה עבורכם).

פתיחת חנות שופיפיי

מסקנות

אלו הן חלק מטעויות הדרופשיפינג ששמתי לב שמוכרים עושים לעיתים קרובות ביותר ואני חושבת שהן הכי חשובות. כמובן שיש טעויות נוספות ויכול להיות שאתם תעשו חלק מהן לאורך שביל ההצלחה 🙂 אבל אל תתנו לזה לעולם לדכא אתכם!! אם אהבתם את הפוסט, אשמח לשמוע את תגובתכם 🙂 ואם בא לכם לקבל טיפים נוספים וחשובים מוזמנים להירשם לדיוור שלי באתר

bottom of page