top of page

בניית פרסונה בשלושה תהליכים

פרסונה Buyer Persona

פרסונה

אם עדיין אין לכם פרסונה, זה הזמן לחקור ולבנות אחת כזו! תפקידה של הפרסונה למשוך בדיוק את הלקוחות שאתם רוצים בחנות הדרופשיפינג שלכם, לפי סטטיסטיקות בתחום השיווק שימוש בפרסונות גורמים לאתר והקמפיינים שלכם להיות פי 5 יותר אטרקטיבים לקהל הקונים.

כך יהיה לכם הרבה יותר קל לתכנן את המהלך השיווקי שלכם ולתכנן אותו נכון. הפרסונה כהגדרתה היא אדם (בדוי) בעלת שם ומאפיינים דמוגרפיים ואישיותיים מפורטים, באמצעות אותם מאפיינים אנו נתייחס אליה כאל אדם אמיתי שיכול לאפיין את קבוצת הלקוחות שלנו. תהליך יצירת הפרסונה דורש מחקר שייתן לכם מידע לגבי כל פרסונה שתקימו עבור העסק שלכם.

פרסונה בדרופשיפינג


בפוסט הבא אשתף את שלושת התהליכים החשובים לבניית פרסונה

לפני שמתחילים בבניית פרסונה, בשלב הזה תצטרכו כבר לדעת מיהו קהל המטרה (Target Market) שאליו אתם פונים וליצירת הפרסונה תצטרכו את המרכיבים הבאים, – זמן – יצירתיות – חופש מחשבתי – קהל מטרה מוגדר – רשימת מאפיינים בניית פרסונה זה כמו לצאת למסע מרתק של חיפושים אחר דמות מסתורית. כזו שחייבים לתפוס אבל המידע הנתון הוא פאזל של מחשבות, דרכי פעולה ותווי פנים. המטרה להרכיב קלסתרון ולהבין את האופי.

דימיון וחופש מחשבתי ליצירת פרסונה דמיינו לעצמכם שאתם יושבים עם הפרסונה שלכם בבית קפה ומנהלים שיחת חולין, מה השאלות הראשונות שהייתם שואלים אותה? גיל, עיסוק, מקום מגורים, מצב משפחתי.

לאחר מכן תתפנו גם להבין את סדר היום שלה ובעיקר על המקומות שבהם היא “מבלה” ומה תהיה הדרך הנכונה להנגיש לה מוצר/שירות.

את הרשימה המלא של השאלות אפשר למצוא פה אם קראתם את הפוסט “איך למצוא קהל יעד?” בעקבות התרגיל שמופיע בפוסט יש לכם כבר תמונה חלקית של פרסונה. אחרי שתקראו את רשימת המאפיינים שאספתם תצטרכו לתת לפרסונה שם ותמונה.

מה זה פרסונה

מציאת הבעיות והצרכים

עכשיו שיש לכם מידע חלקי על הפרסונה ותמונה שלה, נעבור לשלב המעמיק אנחנו רוצים לקבל כמה שיותר מידע אישי, למצוא את הבעיות והצרכים. זה אולי יהיה השלב החשוב ביותר בתהליך, כי על מנת להבין את את הפרסונה שלכם לעומק אתם צריכים להבין: את הצרכים שלה, –        מה היא תשיג באמצעות המוצר שלכם? –        מה הייתם רוצים להציע לה והאם זה עונה לצרכים שלה? ואת הבעיות שלה, –        איזו בעיה המוצר שלכם פותר? –        אם איזה קושי הפרסונה מתמודדת היום ועם המוצר שלכם יהיה לה קל? בנוסף תחקרו את הקבוצה אליה משתייכת הפרסונה, כך יהיה לכם קל יותר להוסיף מידע אישי שיכולל בתוכו צרכים ובעיות. תוכלו להיעזר בפייסבוק, פורומים, בלוגים על מנת להגיע לקבוצות הרלוונטיות. בסופו של יום תצטרכו להבין: –        אצל מי קיימות הבעיות האלו? –        מה יגרום לפרסונה להתעניין במוצר שלכם –        מה הציפיות שלה מהמוצר שלכם –        מה משפיע על ההחלטה שלה –        מה הדברים שהכי חשובים לה במוצר – שיגרמו לה לרכוש כשנכיר יותר טוב את הפרסונות שניצור , בצורה שהיא יותר אישית, נדע לכוון את הקול שלנו אליהם, למכור ולשווק להם בדיוק את מה שהם צריכים. תוכלו להשתמש גם בנתונים שכבר קיימים אצלכם בחנות מהלקוחות שכבר רכשו ממכם ובכלים הבאים לבניית פרסונה, פייסבוק קהלים Facebook audience ובהקמת סקרים וראיונות.

הקמת פרסונה

תהליך בניית פרסונה וכמה פרסונות צריך?

בשלב בניית הפרסונה אנו נשתמש בקהל מטרה מוגדר שנעשה בו כבר פילוח של מספר ישויות שהן קהלי יעד, וברשימת מאפיינים שאספנו עד כה על הפרסונה.

למתחילים שבינכם מומלץ להתחיל מ-2-4 פרסונות, בל מה שהכי חשוב זה לא ללכת לאיבוד ולהתעסק יותר מידי זמן בבניית פרסונות, גם אם תבנו שלוש/ארבע פרסונות, בסופו של יום תצטרכו לתמצת אותה לפרסונה אחת או שתיים גג, אלא אם כן, העסק שלכם פונה לכמה נישות שונות, אז תצטרכו יותר מפרסונה אחת. לפי מחקרים מהתחום, אומרים שבארגונים גדולים, יש בממוצע 3 פרסונות, ואילו בעסקים קטנים יש לרוב יש אחת בלבד.

*הפוסט פונה לפרסונה בגוף נקבה מטעמי נוחות בלבד אך פרסונה יכולה להיות גם ממין זכר.*

מסקנות

תהליך בניית הפרסונה הוא תהליך מרתק וחשוב. הפרסונה מסייעת לכם להבין ולהכיר את קהל הקונים שלכם, עוזרת לכם למקד את התוכן שיש בחנות ולדבר בשפה שהלקוח שלכם מבין ומתחבר למותג שיצרתם.

ברגע שסיימתם את בניית הפרסונה תוכלו להבין את חשיבותה ככלי. עליכם לגייס את כל היצירתיות שלכם, את הידע החברתי, הפסיכולוגי ואת הניסיון שצברתם כדי לבנות דמות מדויקת. ככל שתדעו יותר על הבעיות והצרכים של הלקוחות שלכם, כך יהיה לכם יותר קל להגיש להם הצעות שיתאימו להם בול, ותחסכו כסף בקמפיינים שלכם.

השתמשו בידע שלכם על מנת להעצים את הכוח שלכם!

3 צעדים להקמת פרסונה
bottom of page