top of page

למכור יותר עם שופיפיי ואטסי



מקור תמונה: e-Commerce Ninja


כשנכנסים לעולם המסחר המקוון ומתחילים למכור מוצרים אונליין, ייתכן שתחשוב אם כדאי למכור בפלטפורמה כמו אטסי או להשיק אתר עצמאי באמצעות פלטפורמה כמו שופיפיי. אם תחפש בגוגל "Etsy vs Shopify" תקבל למעלה מ-10,000,000 תוצאות המציעות סיבות שונות המקיפות את היתרון בצד של Shopify או של Etsy.


השאלה האמיתית היא - האם עליך לבחור בין חנות שופיפי לחנות אטסי?


אנחנו נכסה את הסיבות למה כדאי להתחיל עם אחת מהן במקום השני, אך מה שחשוב יותר הוא להבין לעומק מדוע עסקים מצליחים משתמשים בשתי הפלטפורמות.


תמונה מתוך Freepik


האם כדאי למכור באטסי?


רבים מהמוכרים אונליין מחליטים להתחיל עם חנות באטסי במקום בשופיפיי. מוכרי אטסי, מפרסים את מוצריהם בתוך השוק הקיים של הפלטפורמה ככלי גילוי מוצר. זה עוזר להפחית את הסיכונים על ידי הקלות שבה לקוחות מגלים את חנות אטסי, המותג והמוצרים שלהם.


אטסי הוקמה ב-2005 והיא פלטפורמת מסחר מקוון המתמקדת במוכרים שמציעים מוצרים עבודת יד, וינטאז' וציוד ברמת האמן (אף על פי שהיום ניתן למצוא שם כמעט כל דבר).


בשנת 2019, נפח מכירות המרצ'נדייז של אטסי הגיע לכ-5 מיליארד דולרים, והפלטפורמה יכולה להציע גישה רחבה לקהל לקוחות רב. יתרון נוסף שלאטסי הוא הקהילה הפעילה והמוכרת שלה, שמעניקה למוכרים את ההזדמנות לבנות רשת מותג ולקום בתודעת הצרכנים. בנוסף, הפלטפורמה נותנת פתרונות טכנולוגיים כמו עיבוד הזמנות, ניהול מלאי ושירות לקוחות.


עם זאת, ישנם גם חסרונות בשימוש באטסי. ראשית, אתה מוגבל לגבי העיצוב והתצוגה של החנות שלך, מאחר ואתה תלוי בתבניות הקיימות בפלטפורמה.

בנוסף, ישנה תחרות רבה בתוך הפלטפורמה וזה יכול להקשות על המוכרים. יתרון של אטסי הוא גם החסרון שלה.


באיקומרס נינג׳ה אנחנו עוזרים לעסקים קטנים בהקמת חנות אטסי ומלווים אותם לאורך התהליך.

לפרטים נוספים לחץ כאן.


האם כדאי למכור בשופיפיי?

שופיפיי היא פלטפורמת מסחר מקוון שפותחה ב-2006 והיא מתמקדת בתמיכת פתרונות לבניית חנויות אינטרנטיות. היא מציעה מגוון של כלים ואפליקציות שמאפשרות לך ליצור חנות אינטרנטית מותאמת אישית ולנהל את הפעילות המסחרית שלך בצורה יעילה.


שופיפיי ואטסי - להגיע ללקוחות שלך מכל מקום

אף על פי שמוכרים עשויים להרגיש לחץ לבחירה בין שופיפיי לאטסי האמת היא שהם אינם מחליפים זה את זה. שופיפיי היא פלטפורמת מסחר אלקטרוני, ואטסי היא מארקטפלייס (שוק מקוון), והם מציעים יתרונות שונים. בואו נסתכל על כמה מהם בפרט.


אטסי מול שופיפיי - נותנת לך גישה ללקוחות רבים יותר

על סמך מאמר משנת 2020 באטסי היו 60.27 מיליון קונים. ולא רק זה, הקונים שלהם גם לרוב חוזרים על הרכישה. למעלה מ-40% מהקונים באטסי רכשו יותר מפריט אחד בשנת 2018. פתיחת חשבון בפלטפומרת אטסי, משמעה שתקבל יותר תשומת לב וחשיפה למיליוני קונים נאמנים באטסי.


באיקומרס נינג׳ה הקמנו מערך פתרונות לחנות אטסי ולחנות שופיפיי. לפרטים נוספים לחץ כאן.


אין צורך במיומנויות טכניות כדי להתחיל למכור באטסי


הקמת חנות באטסי היא פשוטה וישירה. עליך לעבור דרך תהליך של כמה שלבים, ואז אתה מוכן להתחיל למכור.


שופיפיי ואטסי מציעים יתרונות עסקיים שונים. בעוד שבאטסי יש למוכרים יכולות בסיסיות שניתן לשדרג אם הם בוחרים ב-Etsy Plus, בשופיפיי יש מגוון כלים מתקדמים יותר לעסק, כולל שיקום עגלות נטושות, דוחות מכירה מפורטים, שילוב עם תוכנות צד שלישי וגם Shopify POS למי שמעוניין לפתוח מקום פיזי.


בשופיפיי יש יותר אפשרויות להתאמה אישית

העסק שלך באטסי הוא אחד מ-2.5 מיליון המוכרים הפעילים, באופן כללי. אם נתמקד בנישה מסויימת וממוקדת מספר המוכרים קטן ומצומצם לאותה נישה. עמודי המוצר שלך יהיו זהים (רק העיצוב של המוצר משתנה) למתחרים שלך. מצד שני, בשופיפיי ניתן לקבוע אפשרויות להתאמה אישית בלתי מוגבלות לעיצוב החנות שלך.


עם חנות שופיפיי, אתה בונה תדמית למותג שלך

אם אתה מנסה ליצור מותג מזוהה, חנות באטסי לא מספיקה. למרות העובדה שיש לאטסי הרבה קונים, הם נאמנים למרקטפלייס ולא למותגים ספציפיים. בשופיפיי, אתה מקבל דומיין מותאם אישית המסייע לך להקים תדמית מותג חזקה.


תמונה מתוך Freepik


אלה רק חלק מהיתרונות המיוחדים שהופכים ברור שלא ניתן להשוות בין שופיפיי ואטסי כמוצרים חלופיים.שופיפיי ואטסי מספקים גישה לקהלים יעד שונים, וחברות רבות מצליחות שהתחילו את מסען עם חנות באטסי וגדלו עם שופיפיי תוך שמירה על החנות באטסי.


בעולם הרחב של ערוצי האיקומרס, המפתח להצלחה הוא להיות נוכח בכל מקום שבו נמצאים הלקוחות שלך. במקום לנסות להפחית ערוצים, חשוב להבין את היתרונות הייחודיים של כל ערוץ ולמצוא דרך לשלב את אלה שישפרו את הצמיחה שלך.


אם החלטת לשלב כמה ערוצי מכירה, חשוב שתהיה מודע וערוך לעשייה שתידרש ממך,


ניהול מלאי

אחד האתגרים המרכזיים במכירה מרובה ערוצים הוא לעקוב אחרי המלאי. במכירה במסגרת ערוצים שונים, מוכרים עשויים להתמודד עם בעיות כמו נראות מוצרים, דיוק הזמנה, מלאי מוגבל ודברים נוספים שעשויים לסכן את ההמשך העסקי. כדי לקצר את תהליך ניהול המלאי, יש לשמור על קודי SKU עקביים בכל הערוצים ולוודא שיש לך נתונים בזמן אמת על כמות המלאי.


מידע על מוצרים

היתרון המרכזי של מכירה מרובה ערוצים הוא יצירת חוויית לקוח אחידה בכל הערוצים. לכן, מוכרים צריכים לוודא שמידע על המוצר עקבי בכל מקום בו נמצא המותג שלהם. אולם, ככל שהעסק מתרחב, זה יכול להיות מורכב יותר לאחד פרטי מוצרים.


עומס מלאי / מכירה יתרה

כשאין לך יכולת ו/או הכלים לנהל את המלאי ביעילות, זה יכול לסכן את ההון העסקי שלך. עומס מלאי מתרחש כשמוכרים מחזיקים מלאי שאינם מצליחים למכור. מוצרים שנתקעים על המדפים יכולים לפגוע ברווחיות. מצד שני, אי הצלחה בקבלת מידע בזמן אמת על הזמנות יכולה להוביל למכירה יתרה וללקוחות מתוסכלים.

ניתן להימנע מטעויות אלו, ע"י ניהול עסקי יעיל.


תמונה מתוך Freepik


ניהול הזמנות

נתיב הרכישה של היום אינו בהכרח ליניארי. הקונים מחזיקים במידע הדרוש להם לפני ביצוע רכישה, ומקבלים החלטות מבוססות נתונים. לעיתים הם מחליפים בין ערוצי המכירה, לפני לחיצה על כפתור "הוסף לעגלה". היכולת לקבל הזמנות ולעבד מילוי הזמנות דרך ערוצים שונים היא אחד האתגרים הגדולים ביותר למוכרים אונליין. בניגוד לסביבת סחר מרובת ערוצים, גישה אומניקאנלית משמעותית לשיפור חוויית הלקוח והגברת ערך הלקוחות לאורך זמן.


SEO קידום אורגני

אטסי היא מרקטפלייס (קניון ענק) ולכן היא מיועדת לגילוי. זאת אומרת כי אם ברצונך שהמוצרים שלך יהיו גלויים באטסי, עליך לעבוד על האופטימיזציה של החנות שלך עבור האלגוריתם הפלטפורמה. בשופיפי, אתה הבעלים של הקידום אורגני ה-SEO, באפשרותך לשלוט כיצד המוצרים שלך מוצגים במנועי החיפוש ולהשתמש בכלים שיווקיים חזקים כדי להגיע לקהל רחב יותר.


אתגר נוסף שעליך לשקול הוא העובדה שאטסי אינה תומכת בפוסטים בבלוג. אם ברצונך לכתוב תוכן ולמשוך תנועה אורגנית, עליך לעשות זאת באתר האינטרנט שלך או בערוצים אחרים. האפשרות היחידה השנייה שלך היא לפרסם פוסט בלוג אורח שיחזיר קישור לעמודי המוצרים שלך באטסי.


מצד שני, שופיפי מגיע עם פלטפורמת בלוגים מובנית שהיא קלה לשימוש ומאפשרת ליצור ולפרסם תוכן. אתה יכול לכתוב תוכן אורגני בפוסטים בבלוג כדי למשוך תנועה אורגנית, לבנות מודעות למותג ולשפר את אופטימיזציה של מנועי החיפוש שלך.


שימוש בתוכן אורגני מקורי באתרי שופיפיי יכול לספק יתרונות רבים לבעלי עסקים.

לפרטים נוספים לחץ כאן.


לסיכום


שופיפיי ואטסי טובים יותר ביחד 🙂

שילוב בין חנות שופיפיי וחנות אטסי הוא הטוב ביותר.


הצעד הראשון למסחר מקוון רב ערוצי, הוא ההבנה שהלקוחות אינם חושבים במונחי ערוצים, הם מצפים לחוויית קניה הטובה ביותר בכל הערוצים והפלטפורמות.


זה תלוי בך להתמודד עם האתגרים וליישם תהליכים באופן יעיל.


החדשות הטובות הן שאתה יכול להשתמש בשילוב של שופיפיי ואטסי ביחד, וליהנות מהיתרונות של שני הערוצים על ידי אוטומציה של תהליכים כמו,


סנכרון רשימות מלאי של חנות אטסי עם חנות שופיפיי.

שליחת הודעה למחלקות השונות בכל פעם שיש הזמנה חדשה שנוצרה בחנות המקוונת שלך באטסי.

ביטול דף מוצר לאחר שנגמר המלאי של המוצרים כדי למנוע מכירה יתרה

קטלוג תצוגה של כל הקבלות בסוף החודש או עדכון דף מוצר אם מוצר בחנות שופיפיי שלך נוצר.



באיקומרס נינג׳ה אנחנו מציעים מגוון פתרונות לחנויות שופיפיי וחנויות אטסי.

לפרטים נוספים התקשרו אלינו ונשמח לייעץ לך.

מרגישה שהחנות שלך באטסי תקועה?

באיקומרס נינג׳ה, אנו מספקים פתרונות רבים לשיפור ביצועי החנות באטסי. לחצי כאן

ליווי והקמת חנות באטסי

לפרטים נוספים לחצו כאן

לרכישת חנות POD מוכנה באטסי

*המאמר כתוב בלשון נקבה מטעמי נוחות אך פונה לכל המינים.


bottom of page