top of page

איך למצוא קהל יעד ?

Target Audience

איך למצוא קהל יעד

אחרי שמצאתם מוצר מנצח ובחרתם נישה, עכשיו מגיע השלב שאתם צריכים למכור. למקד את הפרסום שלכם לקהל יעד, לקהל שיגיע ויקנה את המוצר שלכם.

אז מאיפה מתחילים? אילו מאפיינים צריכים להיות לאותו קהל? במאמר הבא אנו נבחן, איך מאפיינים ומכוונים לקהל ספציפי שמיועד למוצרים שאנחנו מוכרים. אם אתם רוצים להגיע ללקוח ספציפי מנישה מסויימת הפוסט הבא בשבילכם.

קהל יעד בדרופשיפינג

 איך אדע מי קהל היעד של המוצר?

ראשית, יש לבצע תהליך שבו תגדירו מאפיינים לקהל יעד, נתונים דמוגרפיים ומידע אישי כמו מיקום גאוגרפי, גיל, השכלה, בנוסף תצטרכו להגדיר את הבעיות, הצרכים ותחומי עיניין. למעשה מדובר על רשימה דיי ארוכה אבלו אלו הם המאפיינים שנתייחס אליהם בהתחלה,

מצב משפחתי

מין/מגדר

גיל

מקצוע/עיסוק, כולל רמת הכנסה

מקום מגורים

השכלה

תחומי עיניין – תחביבים, עיסוקים בשעות הפנאי, קבוצות שמשתתף. (לדוגמא, עפ”י לייקים לעמודים בפייסבוק ופעילות בפורומים)

העדפות צרכניות ( לדוגמא, אם קהל היעד מעדיף מותג Brand או מעדיף מוצר זול ולא ממותג)

למעשה אתם הופכים לחוקרים J תצטרכו לחקור ולגלות, מיהו הלקוח + מה הצרכים שלו + היכן הם נימצאים.

על מנת לדעת מהם הצרכים שלו והיכן הם נמצאים, תצטרכו לענות על שאלות כמו,

– היכן “מסתובב” /”מבלה” הלקוח הפוטנציאלי, היכן נמצא אותו?

– מה הוא עושה שם ובאיזו שעה/יום?

– מתי ומהי הדרך הכי טובה לגשת אליו?

בנוסף תוכלו להשתמש בכלי של פייסבוקAudience insights . הכלי יאפשר לכם לאסוף מידע על קהל קונים פוטנציאלי. באמצעות הכלי ניתן לראות מצב משפחתי, רמת השכלה, הכנסה, סגנון חיים ועוד. ככול שיהיה ברשותכם יותר מידע על הלקוחות העתידיים שלכם כך תוכלו לפנות אליהם בצורה יותר מדויקת.

חשוב להקדיש לזה זמן ולא למהר, כי זה ישרת אתכם לאורך זמן ויתן לכם תמונה מלא לאיזה קהל אתם צריכים לשווק את המוצרים שלכם.

איך למצוא קהל יעד?

 כיצד תוכלו לזהות את קהל היעד שלכם?

הכנתי לכם מספר שאלות ממוקדות שבאמצעותן תוכלו לזהות את קהל היעד שלכם. קחו בחשבון שלעיתים אנחנו מכוונים לקהל X והוא לא מגיע או חושבים שהוא קהל היעד של המוצרים שלנו ולעיתים, תופתעו לגלות קהל יעד אחר שלא חשבתם עליו אפילו. לכן חשוב תמיד לבחון ולבדוק קהלים מגוונים, ותזכרו תמיד! שזיהוי קהל יעד הוא לא עיניין מדויק כי אחרי הכל מדובר בבני אדם.

השאלות הבאות יעזרו לכם בזיהוי קהל היעד,

– מיהו קהל היעד הנוכחי בחנות/מוצר שלי? מהם מאפייניו?

– אילו קהלי משנה יש לי בחנות? מה מאפיין אותם?

– מי נכנס אליי לחנות אבל לא קונה/מוסיפים לעגלה ללא רכישה?

– מיהו קהל היעד שאני רוצה שיגיע לחנות שלי? מיהו קהל היעד האופטימלי?

– מיהו קהל היעד של המתחרים שלי? מי קונה אצלם? כיצד קהל היעד מגיע אליהם?

אני רוצה שתעצרו לכמה דקות, ותעשו תרגיל על מנת שיהיה לכם כיוון לזיהוי קהל היעד שלכם כבר בשלב הזה.

תרגיל: השתמשו בשאלות שרשמתי על מנת לבנות סיפור של כמה שורות על הלקוח הפוטנציאלי שלכם, היעזרו גם בנתונים הדמוגרפים שרשמתם בסעיף 1.

אלו יכולים להיות לקוחות אמיתיים או מדומיינים. כדאי גם שאלו יהיו לקוחות שאתם רוצים שיגיעו לחנות ולא בהכרח אלו שמגיעים כיום.

המידע שתרשמו עכשיו בתרגיל יעזור לכם בהמשך לבנות פרסונות שבאמצעותן תוכלו להקים סט של כמה קמפיינים למוצרים שלכם.

הינה דוגמא לסיפור:

סיגל, אישה בת 65, אלמנה, אדריכלית לשעבר, קיבוצניקית, אמא לארבעה ילדים וסבתא ל-9 נכדים. החליטה לעזוב את הקיבוץ ולעבור לגור בהרצליה. קנתה דירה קטנה ורוצה לעצב אותה כך שתתאים בהתאם לצרכים שלה: נוחה לתחזוקה, נעימה וחמימה מצד אחד, אבל גם מתאימה לאירוח של חברים, נכדים וילדיה כשיגיעו לביקור. הדירה צריכה להיות “נשית” אבל גם נוחה ורכה. יש לה תקציב גדול אבל חשוב לה שהכסף יושקע בצורה חכמה. סיגל מחזיקה ברשותה המון רהיטים, חפצים ואוספים שצריכים להשתלב בדירה החדשה שרכשה.

קהל היעד שאנו נזהה מהסיפור הזה: בני 65+, אמידים (או בעלי כסף פנוי להשקעה), שעושים שינוי מהותי בחיים שלהם וצריכים פתרון למקום מגוריהם. הסיפור מדבר על אישה, אבל בקלות הוא יכול להתאים לגברים שעוברים לגור לבד או זוגות מבוגרים שרוצים לשנות את סביבת המגורים שלהם בהגיעם לגיל פרישה (קרוב לנכדים, בית קטן וקל לתיחזוק וכו’).

אני מאוד ממליצה להשתמש בשיטה הזו, תבדקו ותראו אם זה עובד לכם. קחו בחשבון שאתם יכולים לכתוב סיפורים משעשעים, מוזרים ומופרכים. פשוט זרמו עם הכתיבה ותנו לראש שלכם לרוץ חופשי ללא שום הגבלה. אחרי שתסיימו עם הסיפור, תנסו לנסח את קהל היעד שלכם מתוך הסיפורים. מהמקום הזה יהיה לכם הרבה יותר נוח לגבש רשימה מדויקת ואפקטיבית יותר של לקוחות פוטנציאלים.

קהל יעד

רוצים שאכתוב עוד בנושא, רשמו לי תגובה פה, באינסטגרם או בפייסבוק.

bottom of page